Tikkurila teki jälleen hyvää jälkeä - "Erityisesti Venäjällä myyntimme kehittyi hyvin"
Premium-tuotteiden kysyntä Venäjällä jatkaa kasvuaan.
Tikkurilan liikevaihto kasvoi 3,2 prosenttia ja oikaistu liikevoitto 17,8 prosenttia edellisvuodesta heinä-syyskuussa, käy ilmi Tikkurilan osavuosikatsauksesta.
Liikevaihto oli kolmannella neljänneksellä 157,1 miljoonaa euroa (152,2) ja oikaistu liikevoitto 22,6 miljoonaa euroa (19,2).
Venäjällä liikevaihto kasvoi 10,6 prosenttia ja oli 45,5 miljoonaa euroa (41,2). Liikevaihdon kasvun taustalla on Tikkurilan mukaan myyntimixin positiivinen kehitys, hinnankorotukset ja ruplan vahvistuminen.
Premium käy kaupaksi
Tikkurilan premium-tuotteiden myynti jatkaa kasvuaan Venäjällä.
– Kasvumarkkinoillamme Puolassa ja erityisesti Venäjällä myyntimme kehittyi hyvin. Kasvu perustui ennen kaikkea premium-brändien aiempaa suurempaan myyntiin, sanoo Tikkurilan toimitusjohtaja Elisa Markula katsauksessa.
Tikkurila-brändin osuus myynnistä kasvoi kaikissa kanavissa. Kauppojen omien tuotemerkkien myynti vastaavasti pieneni, mikä laski myynnin volyymiä Venäjällä.
https://twitter.com/Tikkurila/status/1189250985568407552
Aiheesta aiemmin:
Premium-tuotteiden kysyntä siivittää Tikkurilan kasvua Venäjällä