Jäsenyritykset arvioivat EastChamin viestinnän: Pakotetieto, jäsenkirjeet ja artikkelit kolmen järjessä
EastCham kiittää kyselyyn vastanneita.
Jäsenyritykset arvioivat ja antoivat palautetta vuoden 2023 jäsenviestinnästä EastCham Finlandin vuotuisessa lukijatyytyväisyyskyselyssä. Jäsenviestinnän keskiarvoksi tuli 4,4/5.
Parhaimman arvosanan sai talouspakotteita koskeva aineisto. Kärkikolmikkoon ylsivät myös jäsenyrityksiä, asiantuntijoita ja tapahtumia esittelevät artikkelit sekä keskiviikkoisin sähköpostitse saapuva jäsenkirje. Kaikki nämä saivat yli 4,6 pistettä viidestä.
Yksi EastChamin jäsenviestinnän kulmakivistä, uutispalvelu, on pysynyt viime vuosina vakaasti 4,5 pisteen tuntumassa ja niin oli myös tänä vuonna. Jäsenet arvioivat myös blogit (4,04), liiketoimintamahdollisuudet (3,95), markkinatiedon (4,4), markkinakatsaukset (4,3), jäsenten tietopankin (4,4) ja tapahtumien tallenteet (4,4).
Kysyimme yrityksiltä myös, mitkä markkinat ovat kiinnostavimmat. Eniten ääniä saivat Kazakstania ja Ukrainaa koskevat sisällöt. Heti niiden jälkeen tulivat Uzbekistan ja Georgia.
– Kiitos kaikille lukijatyytyväisyyskyselyyn osallistuneille. Viimeisten vuosien aikana olemme käyneet jäsenviestinnässä läpi ison muutoksen. Palaute on meille erityisen tärkeää, kun kehitämme jäsenviestintäämme edelleen. Viestintämme tavoite on tuottaa ja julkaista ajankohtaista ja jäsenyritysten liiketoimintaa hyödyttävää sisältöä liiketoimintaympäristöistä ja -mahdollisuuksista, sanoo EastChamin viestintä- ja markkinointijohtaja Satu Niemelä.
Avoimissa vastauksissa EastCham sai kiitosta hyvästä palvelusta ja toiveita saada lisää artikkeleita luettavaksi. Samalla toivottiin pakoteriskien pitämistä esillä.
”Kokonaisuutena palvelu ja info on ollut huippua”