Toimitusjohtaja Jaana Rekolainen valittiin Itä-Suomen yliopiston hallitukseen

Itä-Suomen yliopiston yliopistokollegio on valinnut kokouksessaan 17.4.2018 hallituksen uudeksi jäseneksi toimitusjohtaja Jaana Rekolaisen.

Jaana Rekolainen on Suomalais-Venäläisen kauppakamarin toimitusjohtaja. Hän on työskennellyt Suomalais-Venäläisessä kauppakamarissa vuodesta 2009 ensin projektijohtajana, varatoimitusjohtajana ja vuodesta 2016 toimitusjohtajana. Aikaisemmin hän on toiminut muun muassa Finlayson Forssa Oy:ssä vientipäällikkönä 2006–2008 sekä SRV Yhtiöt Oyj:ssä vuosina 1988–2006 Venäjän toiminnoissa, mm. Moskovan edustuston päällikkönä ja markkinointipäällikkönä. Rekolainen on suorittanut filosofian maisterin tutkinnon Joensuun yliopistossa.

Yliopiston hallituksen täydentäminen tuli ajankohtaiseksi, kun yliopistoyhteisön ulkopuolisena jäsenenä valittu Polar Electro Oy:n liikuntatieteellinen johtaja Raija Laukkanen erosi hallituksesta.

Hallitus päättää yliopiston toiminnan keskeisistä tavoitteista ja strategiasta. Itä-Suomen yliopiston hallituksessa on 10 jäsentä, joista neljä valitaan yliopistoyhteisön ulkopuolelta.

Yliopistoyhteisön ulkopuolelta valittuina jäseninä jatkavat hallituksen puheenjohtajana Tieteellisten seurain valtuuskunnan toiminnanjohtaja Lea Ryynänen-Karjalainen, hallituksen varapuheenjohtajana Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen johtaja Jaakko Kiander ja hallituksen jäsenenä Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen.

Lisätietoja:

Yliopistokollegion puheenjohtaja, tutkimuspäällikkö Tero Karjalainen, p. 040 355 2121
Suomalais-Venäläinen kauppakamari, toimitusjohtaja Jaana Rekolainen, p. 0400 45 7743

Back top top