Jaana Rekolainen nimitetty Suomalais-Venäläisen kauppakamarin uudeksi toimitusjohtajaksi

Suomalais-Venäläisen kauppakamarin (SVKK) hallitus on nimittänyt FM Jaana Rekolaisen  SVKK:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Rekolainen aloittaa toimitusjohtajan tehtävässä 1.4.2016 nykyisen toimitusjohtajan Mirja Tirin siirtyessä eläkkeelle.

Rekolainen tuli SVKK:n palvelukseen vuonna 2009. Vuodesta 2013 alkaen hän on toiminut kauppakamarin varatoimitusjohtajana erityisvastuualueenaan yrityspalveluiden kehittäminen ja johtaminen. Tätä ennen Rekolainen työskenteli markkinapalveluista ja kansainvälistymishankkeista vastaavana johtajana.

Aiemmin Rekolainen on työskennellyt mm. Finlayson Forssa Oy:ssä vientipäällikkönä (2006–2008) ja SRV Yhtiöt Oyj:n palveluksessa (1988–2006) monipuolisissa Venäjän toimintojen tehtävissä, mm.  Moskovan edustuston päällikkönä ja markkinointipäällikkönä.

Koulutukseltaan Jaana Rekolainen on filosofian maisteri Joensuun yliopistosta.

”Mirja Tirin johdolla SVKK on saavuttanut tunnustetun ja vahvan aseman suomalais-venäläisen yhteistyön kentässä. Haluan lausua parhaat kiitokseni Mirjalle erinomaisesta työstä”, SVKK:n hallituksen puheenjohtaja Esko Aho sanoo.

”Jaana Rekolainen on erittäin hyvä valinta toimitusjohtajaksi tilanteessa, jossa toimintaympäristö on haasteellinen ja SVKK:n rooli suomalaisyritysten edustajana Venäjällä on vahvistunut.  Saamme kokeneen ja osaavan toimitusjohtajan”,  Esko Aho jatkaa.

”Tämä on todella hieno ja innostava hetki ottaa uusi tehtävä vastaan. Vuoden alusta toiminnassamme on tapahtunut tärkeä muutos, kun julkisesti rahoitetut yritysten kansainvälistymistä ja vientiä Venäjälle edistävät palvelut siirtyivät SVKK:n vastuulle. Tämä uusi rooli yhdessä monipuolisten jäsenpalveluidemme kanssa antaa hyvät edellytykset auttaa suomalaisia yrityksiä Venäjän markkinoilla haasteellisesssa markkinatilanteessa. Työtä on tekemässä kanssani SVKK:n osaava tiimi Suomessa ja Venäjällä”, Jaana Rekolainen kommentoi.

Lisätietoja

Pirjo Peltola, viestintä ja markkinointijohtaja, p. +358 40 5881942, [email protected]