Suomalais-Venäläinen kauppakamari yhdistää pohjoismaiset ja venäläiset yritykset suuressa Smart Nordic Techissä 24.10.2019 Moskovassa

Lähes 60 pohjoismaista yritystä esittelee älykkäitä ratkaisuja ja uutta teknologiaa mahdollisille tuleville venäläisille yhteistyökumppaneille Smart Nordic Techissä Moskovassa, Lotte Hotel Conference Centre, Novinskiy Bulevard 8, torstaina 24.10.2019 klo 14.00.

Suomalais-Venäläinen kauppakamari järjestää korkean tason business foorumin ja Meet & Greet -tapahtuman Team Finland -yhteistyönä 25 suomalaista suuryritystä edustavan East Office of Finnish Industriesin kanssa. Tapahtuma toteutetaan läheisessä yhteistyössä ruotsalaisia isoja yrityksiä Venäjällä edustavan Östkontoretin kanssa.

Suomalais-Venäläinen kauppakamari on järjestänyt Finnish Business -tapahtumaa Venäjällä vuodesta 2011 lähtien. Tänä vuonna tapahtuma laajennettiin pohjoismaiseksi yritystapahtumaksi, jonka tavoitteena on promota pohjoismaista tapaa tehdä menestyksellistä liiketoimintaa, luoda uusia yhteistyökontakteja ja esitellä kestäviä, innovatiivisia, vihreitä ja puhtaita ratkaisuja.

– Olen ylpeä siitä, että pohjoismaiset yritykset esittäytyvät yhdessä nyt ensimmäistä kertaa yhteisessä business foorumissa Venäjällä. Älykkäät ja vihreät pohjoismaiset ratkaisut, uudet teknologiat ja digitaaliset palvelut kiinnostavat venäläisiä asiakkaita. Venäjän markkinoilla vaaditaan jatkuvaa läsnäoloa ja aktiivisuutta. Smart Nordic Tech on vahva viesti siitä, että pohjoismaiset yritykset ovat kiinnostuneita tekemään bisnestä Venäjällä. Pohjoismaisilla yrityksillä on samalla ainutlaatuinen tilaisuus löytää keskenään uudenlaisia kumppanuuksia, sanoo Suomalais-Venäläisen kauppakamarin toimitusjohtaja Jaana Rekolainen.

Business foorumissa puhuvat Suomen Moskovan-suurlähettiläs Mikko Hautala, Skolkovon Arkady Dvorkovich, EY:n Heli Pellikka ja Vostok New Venturesin Björn von Sivers.

Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti ovat kiinnostuneita yhteistyössä kehittämään liiketoimintaa Venäjällä, tästä vahvana osoituksena on se, että kaikki pohjoismaiset suurlähetystöt ovat olleet mukana suunnittelemassa tilaisuutta. Pohjoismaisista Venäjän-suurlähettiläistä tapahtumassa esiintyvät Suomen Mikko Hautalan lisäksi Ruotsin Malena Mård, Tanskan Carsten Søndergaard ja Islannin Berglind Ásgeirsdóttir. Tapahtuman moderaattorina toimii East Office of Finnish Industriesin ja Suomalais-Venäläisen kauppakamarin hallitusten puheenjohtaja Ilkka Salonen.

Tapahtumaan osallistuu yhteensä lähes 60 yritystä ja organisaatiota, jotka edustavat aloja: teollisuus, rakentaminen, koulutus, energia, jätehuolto, agroteknologia, kauppa, ICT, kosmetiikka, media ja yrityspalvelut.

Tapahtumaan odotetaan yli 300 vierasta. Suomalais-Venäläinen kauppakamari etsii jokaiselle toimialalle venäläiset yhteistyökumppanit. Heitä on tulossa 150 yrityksestä.

– Venäläisillä yrityksillä on nyt loistava mahdollisuus löytää uusia yhteistyökumppaneita ja käydä avointa keskustelua parhaiden pohjoismaisten yritysten kanssa. Osallistujilla on mahdollisuus sopia myös etukäteen toimialakohtaisista tapaamisista, kertoo Venäjän maajohtaja Jukka Huuhtanen Suomalais-Venäläisestä kauppakamarista.

Tapahtuman pääyhteistyökumppanit ovat EY ja Vostok New Ventures. Yhteistyökumppaneina ovat myös Fortum, IKEA, KPA Unicon, Stockholm School of Economics ja Tieto.

Lisätietoja: Ohjelma, puhujat ja osallistuvat yritykset löydät Smart Nordic Techin verkkosivuilta:

Smart Nordic Tech

MEDIAN AKKREDITOINTI

Median edustajien akkreditointi on avattu ja päättyy 23.10.2019 klo 12.00. Klikkaa linkistä ja täytä tietosi. Lehdistöpassit luovutetaan vain akkreditoituneille median edustajille Smart Nordic Tech -rekisteröinnissä klo 12.45 alkaen. Median edustajilla on mahdollisuus haastatella Smart Nordic Techin järjestäjiä, pääpuhujia ja Pohjoismaiden suurlähettiläitä klo 13.15–13.45 VIP- ja mediahuoneessa.

Lisätietoja ja median haastattelupyynnöt:

Satu Niemelä, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Suomalais-Venäläinen kauppakamari, +358 40 359 1582, [email protected].

Suomalais-Venäläinen kauppakamari – ainutlaatuinen mahdollisuuksien verkosto

Suomalais-Venäläinen kauppakamari, SVKK, on johtava Venäjän-kaupan asiantuntijaorganisaatio, joka yhdistää suomalaisen osaamisen ja mahdollisuuksien Venäjän. Meillä työskentelee yli 20 Venäjän-kaupan asiantuntijaa, jotka palvelevat 700 suomalaista ja venäläistä jäsenyritystä sekä kaikkia Venäjän-kaupasta kiinnostuneita. Rakennamme liiketoiminnan mahdollisuuksia Suomen ja Venäjän välille tarjoamalla yrityksille parhaan tavan hyödyntää Venäjän-kaupan mahdollisuudet. Meidän tärkein tehtävämme on auttaa asiakastamme menestymään. Meiltä saat aina ajantasaista ja luotettavaa tietoa Venäjän kaupasta ja liiketoimintaympäristöstä.