SVKK:n uusi rooli: Suomalais-Venäläinen kauppakamari vastaa Team Finland –kansainvälistymispalveluista Venäjällä

Työ- ja elinkeinoministeriön päätöksen mukaisesti julkisella rahoituksella toteutettavat palvelut, joilla edistetään yritysten kansainvälistymistä ja vientiä Venäjälle, on keskitetty Suomalais-Venäläiselle kauppakamarille (SVKK) 1.1.2016 alkaen.

Muutos tarkoittaa sitä, että aiemmin Finpron hoitamat Venäjän Export-toiminnot ovat siirtyneet SVKK:n tehtäväksi. Finpron vastuulle kuuluvat Venäjällä edelleen  Invest in Finland- ja Visit Finland -toiminnot.

SVKK:n Venäjän-kaupan asiantuntijapalvelut kattavat jatkossakin yritysten Venäjän-liiketoimintojen kaikki vaiheet viennin aloituksesta liiketoiminnan kasvuun ja etabloitumiseen. Palvelu on yrityksille maksutonta. Haastavassa markkinatilanteessa SVKK:n toiminnan erityinen painopiste on Venäjän markkinoilla avautuvien mahdollisuuksien tunnistaminen ja liiketoimintaympäristön muutosten seuranta sekä niistä viestiminen. SVKK vie edelleen yrityksiä solmimaan kontakteja ja tutustumaan paikan päällä markkinoiden mahdollisuuksiin eri puolille Venäjää suuntautuvilla  Team Finland –vienninedistämismatkoilla.

SVKK tarjoaa yrityksille myös omakustannushintaisia palveluita kuten räätälöityjä tapahtumia, ajankohtaiskatsauksia, koulutuksia ja joitakin toiminta-apupalveluja.

Jäsenpalvelut ovat keskeinen osa SVKK:n toimintaa. Jäsentoiminnan sisältöä ja vaikuttavuutta vahvistetaan muun muassa tuomalla palvelukokonaisuuteen lisää korkean tason verkostoitumis- ja keskustelutilaisuuksia ja teemallisia klubitilaisuuksia.

SVKK:n asiantuntijat palvelevat yrityksiä sekä  Suomessa että Venäjällä (Pietari, Moskova, Jekaterinburg). Asiantuntijoidemme yhteystiedot löytyvät nettisivuiltamme  tai soita meille numeroon +358 10 439 1150.