YIT hankkii alustayhtiön kehittääkseen digitaalisen asumisen palveluja Venäjällä
YIT parantaa isännöinti- ja huoltoyhtiöiden sekä asiakkaiden välistä vuorovaikutusta alustayhtiön avulla.
YIT on huhtikuun alussa hankkinut 51 % Udobnyje rešenija -alustayhtiön osakekannasta, käy ilmi YIT:n tiedotteesta. YIT aikoo hankkia vielä loput 49 % myöhemmin.
Udobnyje rešenija tarjoaa Dispatcher 24 -alustalla kontaktipalveluita isännöinti- ja huoltoyhtiöille sekä talojen asukkaille. Isännöinti- ja huoltoyhtiöiden työntekijät ja talojen asukkaat pääsevät alustan kautta tarkastelemaan omia ja asuntoonsa liittyviä tietoja sekä kommunikoimaan palveluntuottajansa kanssa henkilökohtaiselta asiakastililtään mobiilisovelluksella.
– Alustayhtiön hankinta toteuttaa johdonmukaisesti Asuminen Venäjä -segmentin strategiaa isännöinti- ja huoltopalveluiden kehittämisessä. Olen erityisen iloinen mahdollisuuksistamme kasvattaa Asumisen palvelut -liiketoimintaa aidosti digitaaliseksi palveluksi, joka on edelläkävijä alallaan Venäjällä, Asuminen Venäjä -segmentin johtaja Teemu Helppolainen kertoo tiedotteessa.
Udobnyje rešenija on perustettu vuonna 2014 ja se palvelee yri 80 isännöinti- ja huoltoyhtiössä lähes 300 000 asiakasta.